Rano učenje

KADA POČETI UČITI STRANI JEZIK?

SADA - dok je najlakše i najzabavnije i dok ima toliko slobodnog vremena! Osmijeh

Na temelju znanstvenih istraživanja i našeg 27-godišnjeg iskustva znamo da je većina djece u dobi od 4. godine spremna za učenje stranog jezika.

Djeca te dobi su jako radoznala, komunikativna i otvorena prema novome, neopterećena su i spremna imitirati i usvajati mnoštvo informacija. Razvoj govornih sposobnosti je gotovo neograničen, tako da s izuzetnom lakoćom usvajaju pravilan izgovor, naglasak, ritam i intonaciju baš kao i njihovi vršnjaci kojima je engleski ili njemački materinski jezik.

ZAŠTO RANO UČITI STRANI JEZIK?

Nevjerojatne su razlike u točnosti izgovora, moći absorpcije tuđeg fonetskog sustava kao i gramatičke točnosti između djece koja rano u predškolskoj dobi počnu „učiti" strani jezik i one djece koja to počnu u školsko doba.

Poneki se roditelji pitaju hoće li učenje stranog jezika biti prezahtjevno za dijete tako mlade dobi. Naprotiv, djeca u našim programima zaista uživaju što se dobro vidi na završnoj priredbi kada su roditelji pozitivno iznenađeni i oduševljeni doživljenim sudjelovanjem i znanjem svoga djeteta.
Naši su nastavni programi tako koncipirani da đaci nemaju osjećaj učenja jer se strani jezik  usvaja na prirodan način kroz mnoštvo raznovrsnih aktivnosti iza kojih se, naravno, kriju gramatičke strukture i vježbanje komunikacije s ostalom djecom u grupici od najviše desetak đačića.

Neki se roditelji pribojavaju da će se djetetu miješati dva strana jezika koja uči paralelno. Možda tu i tamo koja riječ i hoće, što je prirodni dio procesa učenja, no naši nastavni programi za engleski, njemački i talijanski su pomno razrađeni da se vokabular i aktivnosti razlikuju tako da nema transfera.

Takva djeca i kasnije s velikom lakoćom usvajaju strane jezike i postižu automatizam točnog izražavanja i lijepog ophođenja s ljudima na kojem također inzistiramo, jer je to dio kulture naroda čiji jezik usvajaju.

Dakle, osim užitka i zabave, djeca ranim uranjanjem u drugačiji fonetski sustav razviju sposobnosti prihvaćanja drugačijeg izgovora i nauče ga na način poput svojih vršnjaka izvornih govornika te steknu visoku motivaciju za daljnje učenje. Interesantno je kako ta djeca i kasnije osjećaju da njima učenje stranog jezika u stvari nije učenje, nego IZAZOV.

KAKVI SU NAŠI NASTAVNI PROGRAMI I PREDAVAČI?

Osmislili smo vlastiti nastavni program za njemački jezik: potpuno nov, moderan i prilagođen današnjoj djeci. Trudili smo se da se tematski i sadržajno razlikuje od programa ranog učenja engleskog i u tome smo uspjeli. Svi programi razrađeni u našoj školi temelje se na autentičnim materijalima: tradicionalnim pjesmama s igrom, rimama, brojalicama, pričama, predmetima i običajima iz tradicije tog govornog područja te kroz njih djeca upoznaju i jezik i kulturu. Koncipirani su na način  da djeca uče odnosno usvajaju strani jezik sasvim nesvjesno kroz igru i raznolike aktivnosti koje se izmjenjuju svakih nekoliko minuta tako da djeca zaista uživaju i na kraju 45-minutnog sata često pitaju; „Već idemo doma?"

U nastavi se služimo modernim pomagalima i dodatnim materijalima te posebno pazimo da su zastupljeni različiti načini učenja: uči se  gledanjem, slušanjem, pokretom, govorom, pjesmom, imitacijom, dodirom, natjecanjem, pogađanjem i glumom...  Sve na zabavan i zanimljiv način, kroz igru.

Znanstvena istraživanja su pokazala  da ovakav način učenja izuzetno stimulativno djeluje na kognitivni razvoj i zdravlje mozga – što je u današnje doba s previše sjedenja i gledanja u kompjutore, tablete i mobitele važnije nego ikada prije.

Profesorice koje predaju predškolcima usavršile su svoje znanje u zemlji čiji jezik predaju tako da posjeduju izvrstan izgovor, što je presudno u prenošenju izgovora, intonacije i ritma stranog jezika maloj djeci koja usvajaju strani jezik metodom imitacije.

Tematski sadržaji su dječji svijet igračaka, životinja, hrane, voća itd. te bezbroj igara, pjesmica, brojalica i rima, običaja i aktivnosti,  priča i bajki koje su tipične za određeni strani jezik, a djeca ih ne znaju na hrvatskom jeziku.

KADA UPISATI DIJETE?

Čim navrši 4 godine. Najbolje je početkom školske godine u rujnu, ali s obzirom na veliku moć upijanja djece te dobi, možete i tijekom listopada ili studenog ( ako ima mjesta u grupi ).

Više o završnim priredbama pročitajte u Završne priredbe 2018. i Završne priredbe 2017.

l. i njem jezika, a pri tome je jedan od imperativa bio da se  nastavni program Laterne
U NAŠOJ ŠKOLI STRANI JEZIK SE VOLI!